Vad innebär Garantin?
Så här fungerar det.
Om du har valt vårt erbjudande med godkännande garanti så granskar vi din bild med Transportstyrelsens föreskrifter som grund.
Om vi bedömer att din bild kommer att bli godkänd får du ett sms med information om det.
Skulle vi anse att din bild behöver åtgärdas skickar vi ett sms till dig med de vanligaste felen och en länk till Transportstyrelsen. Du är sen välkommen att inkomma med en ny bild.
GLASÖGON.
Vi rekommenderar att inte bära glasögon på din bild.
Anledningen är att Transportstyrelsen ibland underkänner bilder om det t.ex förekommer reflektioner, skuggor, förvrängningar eller om bågarna distraherar. Det är inte förbjudet att bära glasögon men eftersom riktlinjerna inte är helt klara lämnar vi inte garanti om ni har glasögon på. Däremot gör vi alla andra åtgärder för att ditt foto ska bli godkänt ändå därför blir det samma pris oavsett.
Vill ni bära glasögon utan att betala körkortsprovet rekommenderar vi att ni väljer det billigare alternativet utan körkortsåtgärder.
Om du ska använda din bild till något annat med lägre krav som t.ex busskort, parkeringstillstånd, eller annat som inte kräver samma exakthet kan du välja det lite billigare alternativet.
Om du vet med dig att du följt anvisningarna för körkortsfoto så kan du också välja alternativet utan garanti och betala det lägre priset.
SÅHÄR TILLÄMPAS GARANTIN.
Om din bild mot förmodan skulle bli underkänd trots att vi gjort bedömningen att den ska bli godkänd så åtar vi oss att helt utan kostnad göra om jobbet med en ny bild och skicka den kostnadsfritt till dig.
Vi ersätter inte andra kostnader som kan ha uppstått till följd av ett underkännande.
Vi kan bara lämna garanti på bilder vi har skrivit ut själva och kan därför inte ge garanti på det digitala alternativet.